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Journal Articles Décisions Marketing Year : 2006

Quel impact sur la marque pour le designer-star ?

Nicolas Minvielle
  • Function : Author
  • PersonId : 932325

Abstract

A number of designers have recently become star designers. Choosing their services in preference to the company's own enables well-known brands to increase their market share or change their market positioning. The aim of this article is to analyse these changes through a number of brand constituting elements. The risks and advantages of resorting to such a service will also be reviewed.
Certains designers sont récemment devenus des designers-stars. Le recours à leurs services, qui vient concurrencer celui aux services internes de design des entreprises, permet à des marques installées d'améliorer ou de modifier leur positionnement. L'objet de cet article est d'analyser ces changements au travers d'un certain nombre de pôles constitutifs de la marque. Les risques et les avantages d'une telle pratique sont par ailleurs soulignés.
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Dates and versions

hal-00955525 , version 1 (04-03-2014)

Identifiers

  • HAL Id : hal-00955525 , version 1

Cite

Nicolas Minvielle. Quel impact sur la marque pour le designer-star ?. Décisions Marketing, 2006, 38, pp.87-90. ⟨hal-00955525⟩
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